Praktiske oplysninger

Oplysninger om virksomheden

Nordsjællands Aftenskole

CVR-nr.: 44803879

Mail: kontakt@nsas.dk

Telefon: 20 85 66 55 (mandag-torsdag kl. 10-12)

Tilmelding

Tilmelding kan ske på skolens hjemmeside aftenskolensj.dk eller ved henvendelse på mail kontakt@nsas.dk.

Tilmeldingen er registreret, når du har modtaget en bekræftelse. Læs mere nedenfor.

Bemærk: Tilmelding er personlig, og du kan ikke overdrage din plads til en anden deltager.

I nogle tilfælde kan det dog lade sig gøre efter konkret aftale med skolens administration, i så fald skal vi have alle deltagerdata på den person, din plads skal overdrages til.

Venteliste

Et hold markeres med ’Venteliste’, hvis der ikke er flere ledige pladser på holdet. Du kan stadig tilmelde dig og komme på venteliste. Du vil blive kontaktet direkte, hvis der bliver en ledig plads eller et tilsvarende hold oprettes. Det er naturligvis gratis og forpligtende at stå på venteliste.

Priser

Pris for deltagelse er anført de enkelte hold.

Udgifter til materialer

Undervisningsmaterialer er inkluderet i kursusprisen, hvor intet andet er anført. På nogle hold skal kursister selv anskaffe materialer, på andre hold betales direkte til kursets lærer for råvarer/materialer, dette fremgår af kursusbeskrivelsen for det enkelte hold.

Tilmelding og betaling via hjemmeside

Ved tilmelding på skolens hjemmeside betales med betalingskort/MobilePay med det samme.

Til betaling kan anvendes Dankort, Visakort, Mastercard og MobilePay Online*. Ved betaling med MobilePay Online anvender systemet betalers eget telefonnummer til at fremsende en anmodning.

Beløbet først blive trukket, når skolen har bekræftet, at du har en plads på holdet.

Betaling er først modtaget/registreret, når du modtager en tilmeldingsbekræftelse via mail. Der fremsendes to separate mails med vedhæftet PDF:

  1. Tilmeldingsbekræftelse
  2. Faktura (Kvittering)

Tilmelding og betaling ved henvendelse på mail til skolen samt automatisk pladsreservation

Der fremsendes pr. e-mail en reservationsbekræftelse med oplysning om mødegange og undervisningssted samt en faktura med link til betaling med betalingskort/MobilePay Online.

Beløbet vil først blive trukket, når skolen har bekræftet, at du har en plads på holdet.

Betaling er først modtaget/registreret, når du modtager en tilmeldingsbekræftelse via mail. Der fremsendes ikke separat kvittering. Læs mere om automatisk pladsreservation på siden Praktiske oplysninger.

Betalingsfrist

Betalingsfrist er anført på fakturaen. Fristen afhænger af, hvor længe der er til kurset/arrangementets start. Hvis pladsen ikke betales rettidigt, har Nordsjællands Aftenskole ret til at tilbyde pladsen til anden side uden yderligere varsel. Der er særlige regler for rejser og visse ture.

Anden betaler

Der er mulighed for at vælge, at en anden person end kursusdeltageren skal betale. Vælges ’Anden betaler’, vil deltager modtage reservations-/tilmeldingsbekræftelse, mens betaler vil modtage kvittering/faktura. Se også punktet "Gaver" på siden Praktiske oplysninger.

Tilmelding er bindende

Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret gælder ikke for tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode, tjenesteydelsen skal udføres jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 12). Skolens kurser og arrangementer er omfattet af denne undtagelse. Du har derfor ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, og din tilmelding er bindende.

Afmelding med tilbagebetaling

Ved framelding senest 14 dage før første mødegang vil det dog - hvis ikke andet er anført i holdbeskrivelsen - være muligt at få sin deltagerbetaling retur.

Skolen tilbyder desuden afmelding, hvis skolen efter din tilmelding foretager væsentlige ændringer af hele kursusforløbet i forhold til kursusbeskrivelsen. Se også punktet "Forbehold" for mindre ændringer.

Ved afmelding senere end 14 dage før første mødegang tilbagebetales ikke.

Udeblivelse anses ikke som afmelding og giver ikke ret til tilbagebetaling. Ved afmelding til et igangværende forløb tilbagebetales ikke.

Afmelding skal ske ved direkte henvendelse til skolen på mail til kontakt@nsas.dk.

Aflysning af kurset

Skolen forbeholder sig retten til at aflyse et kursus i tilfælde af for få tilmeldinger, undervisers forfald eller manglende adgang til relevant undervisningssted. I tilfælde af aflysning vil indbetalt deltagerbetaling blive tilbagebetalt. Der forsøges evt. først med udskudt startdato. Tilmeldte deltagere får direkte besked herom.

Forbehold

Vi tager forbehold for mindre ændringer i det annoncerede kursusindhold og kursusforløb. Sådanne mindre ændringer kan for eksempel være visse ændringer af kursusindhold, aflysning eller flytning af enkelte mødegange, f.eks. ved sygdom hos underviser (vikar eller erstatningsundervisning), lokaleændring, lærerændring, udsættelse af dato for kursusstart eller -slut og lignende.

I tilfælde af aflyst undervisningsgang vil du som udgangspunkt blive tilbudt erstatningsundervisning eller tilbagebetaling.

Er du forhindret i deltagelse i erstatningsundervisning, eller ønsker du ikke at deltage som følge af mindre ændringer, berettiger det ikke til tilbagebetaling.

Hvis skolen bliver forhindret i at afholde kurset/arrangementet efter holdstart som følge af uforudsete, udefrakommende begivenheder uden for skolens umiddelbare kontrol (”Force Majeure”), vil skolen som udgangspunkt forsøge at tilbyde erstatningsundervisning, når Force Majeure-situationen er ophørt. Hvis skolen ikke kan tilbyde erstatningsundervisning efter Force Majeure situationens ophør, er du berettiget til hel/delvis tilbagebetaling.

Vi tager forbehold for trykfejl i kursusbeskrivelser og øvrigt indhold på hjemmeside/i katalog.

Hensyntagende hold

For at deltage i undervisning på hensyntagende hold skal kursister underskrive en erklæring om, at de er handicappede i forhold til kursets konkret emne, f.eks. træning i varmtvandsbassin for gigtramte eller motion for deltagere med lungelidelser.

Læreren har en liste, som alle kursister på disse hold skal skrive under på.

Deltagere fra andre kommuner

Alle kan tilmelde sig Nordsjællands Aftenskoles kurser og arrangementer uanset bopælskommune. Kursister med bopæl i andre kommuner skal oplyse cpr nummer ved tilmelding. Information om udenbys deltagere videregives til Rudersdal Kommune til brug for mellemkommunal refusion med deltagerens hjemmekommune.

Reklamationsret og klagemulighed

Købelovens regler gælder ikke tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret.

Lever undervisningen/arrangementet ikke op til dine forventninger, håber vi, du vil henvende dig direkte til Nordsjællands Aftenskole på mail kontakt@nsas.dk.

Der er også mulighed for at indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby - via www.forbrug.dk.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage: www.ec.europa.eu/odr. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal skolens e-mailadresse kontakt@nsas.dk angives.

Persondatapolitik

Se skolens persondatapolitik her

Praktiske oplysninger

Se øvrige praktiske oplysninger her